Mijn OOM

Inloggen in Mijn OOM

  • Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt je hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.
  • Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kunt je hier een nieuw wachtwoord aanvragen.
  • Bent je je gebruikersnaam vergeten? Dan kunt je hier je gebruikersnaam opvragen.

Vraag dan hier je gebruikersnaam op. Je hebt hiervoor je polisnummer nodig en je e-mail adres zoals dat bij ons bekend is.

Vraag dan hier een nieuw wachtwoord aan. Je hebt hiervoor je gebruikersnaam en polisnummer nodig. Weet je ook je gebruikersnaam niet meer? Vraag dan hier je gebruikersnaam op.

Je kunt hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Je hebt hiervoor je polisnummer nodig en je e-mail adres zoals dat ons bekend is.

Tweefactorauthenticatie (2FA) is een manier om het gebruik van een digitaal systeem (zoals Mijn OOM) veiliger te maken. En dat doen we door een tweede beveiligingslaag toe te voegen om in te loggen.

Je kunt het vergelijken met de deur van een kluis waar meerdere sloten opzitten. Met de extra beveiligde manier om in te loggen in Mijn OOM, log je eerst in met je gebruikersnaam en je wachtwoord. Daarna voer je nog een code in die je ontvangt op je mobiele telefoon.

Dit is nodig jouw eigen persoonlijke gegevens te beschermen. Vanuit de AVG (de wet die jouw persoonsgegevens beschermt) moeten wij jou deze beveiliging aanbieden. Maar wij doen dit niet alleen omdat het moet. Wij willen zelf ook dat je gegevens veiling zijn bij ons.

Voor het inloggen in Mijn OOM of het tussenpersonenportaal gebruik je een app op je mobiele telefoon. Bijvoorbeeld:

  • Google Authenticator (Android of iOS )
  • Microsoft Authenticator (Android of iOS)
  • Een andere applicatie die TOTP authenticatie ondersteunt


Deze app koppel je aan je Mijn OOM account bij het instellen van 2FA. Als je inlogt in Mijn OOM vul je eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Daarna vul je de code in die je in je app ziet.

Als je je app niet kunt gebruiken, kun je ook je code ontvangen in je mailbox.

Is het juiste e-mailadres gebruikt? Zo ja, controleer dan eerst je spambox. Het kan zijn dat de mail daar staat.

Het ontvangen van een verificatiecode kan wat langer duren. Wacht daarom minstens 15 minuten met het aanvragen van een nieuwe code. Vraag je een tweede code aan, dan is de eerste niet meer geldig.

Lukt het aanvragen van een code nog steeds niet? Controleer dan of je app op-to-date is. Of vraag de code op een ander apparaat aan.

Blijft het probleem zich voordoen? Mail dan naar webteam@oomverzekeringen.nl.

Probeer eerst een nieuwe code. Deze vraag je op met de knop “Code nogmaals sturen”.
Lukt het inloggen met een nieuwe code ook niet? Neem dan contact met ons op of probeer 2FA opnieuw in te stellen.

Om 2FA opnieuw in te stellen, verwijder je eerst het account uit je app. Log opnieuw in via je mail en koppel 2FA met je Mijn OOM account.

Wij gebruiken 2FA voor de veiligheid van je persoonsgegevens en zijn verplicht om dit te gebruiken. Het is niet mogelijk om dit uit te zetten.

Stuur een e-mail naar webteam@oomverzekeringen.nl. Vermeld daarin je polisnummer en geef aan dat het e-mailadres niet klopt. Vermeld je oude en nieuwe e-mailadres. Wij passen het e-mailadres dan voor je aan.

Gegevens bekijken

Heb je al toegang tot Mijn OOM en wil je je nieuwe polis toevoegen? Stuur ons dan een e-mail met je verzoek. Vermeld duidelijk welke polisnummers je wilt toevoegen, dan maken wij dit voor je in orde.

Je kunt een overzicht bekijken van alle declaraties die je via Mijn OOM hebt ingediend. Ga hiervoor naar ‘Mijn declaraties/declaratie overzicht’. Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt je hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

In je postvak staan alle berichten over de afhandeling van je schade(s). Deze service breiden we geleidelijk uit.

Via Mijn OOM kun je zien hoeveel eigen risico je nog hebt. Je vindt uw eigen risico onderaan de homepage en op je declaratieoverzicht.

Via Mijn OOM kun je zien of je nog eigen risico aan ons moet terugbetalen. Ga hiervoor naar ‘Mijn financiën/eigen risico’.

Via Mijn OOM kun je zien of er nog bedragen openstaan die je aan ons moet betalen. Ga hiervoor naar ‘Mijn financiën’ en kijk vervolgens bij ‘Mijn facturen’ en/of ‘eigen risico.

Wijzigingen doorgeven

Je kunt je declaraties indienen via Mijn OOM. Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt je hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Via Mijn OOM kun je je e-mailadres wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn profiel/Gegevens wijzigen’. Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kun je hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Via Mijn OOM kunt je je postadres wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn profiel/Gegevens wijzigen’. Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt je hier  een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Met de OOM Wonen in het Buitenland-verzekering, de OOM Tijdelijk in het Buitenland verzekering en de OOM Studeren in het Buitenland-verzekering ben je standaard wereldwijd gedekt voor ziektekosten, maar niet in de VS. Via Mijn OOM kun je tegen betaling van een extra premie de dekking (tijdelijk) uitbreiden naar de VS. Ga hiervoor naar ‘Mijn verzekeringen’. Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kun je hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Via Mijn OOM kunt je je inboedeladres wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn verzekeringen’. Heb je nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kun je hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Het is helaas niet mogelijk je gebruikersnaam te veranderen.

  • Via Mijn OOM; ga hiervoor naar ‘Mijn profiel’
  • Door een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Via Mijn OOM kunt je je account opzeggen. Ga hiervoor naar het Mijn OOM menu en kijk onder 'Mijn gegevens'.

OOM Verzekeringen heeft geen app, maar je kunt je declaraties snel en makkelijk online indienen via Mijn OOM. Je Mijn OOM account is ook geschikt voor je mobiel. Nog geen Mijn OOM account? Maak hier je account aan.