Mijn OOM

Inloggen

  • Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.
  • Weet u uw wachtwoord niet meer? Dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen.
  • Bent u uw gebruikersnaam vergeten? Dan kunt u hier uw gebruikersnaam opvragen.

Vraag dan hier uw gebruikersnaam op. U heeft hiervoor uw polisnummer nodig en uw e-mail adres zoals dat bij ons bekend is.

Vraag dan hier een nieuw wachtwoord aan. U heeft hiervoor uw gebruikersnaam en polisnummer nodig. Weet u ook uw gebruikersnaam niet meer? Vraag dan hier uw gebruikersnaam op.

U kunt hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. U heeft hiervoor uw polisnummer nodig en uw e-mail adres zoals dat ons bekend is.

Tweefactorauthenticatie (2FA) is een manier om het gebruik van een digitaal systeem (zoals Mijn OOM) veiliger te maken. En dat doen we door een tweede beveiligingslaag toe te voegen om in te loggen.

Je kunt het vergelijken met de deur van een kluis waar meerdere sloten opzitten. Met de extra beveiligde manier om in te loggen in Mijn OOM, log je eerst in met je gebruikersnaam en je wachtwoord. Daarna voer je nog een code in die je ontvangt op je mobiele telefoon.

Dit is nodig jouw eigen persoonlijke gegevens te beschermen. Vanuit de AVG (de wet die jouw persoonsgegevens beschermt) moeten wij jou deze beveiliging aanbieden. Maar wij doen dit niet alleen omdat het moet. Wij willen zelf ook dat je gegevens veiling zijn bij ons.

Voor het inloggen in Mijn OOM of het tussenpersonenportaal gebruik je een app op je mobiele telefoon. Bijvoorbeeld:

  • Google Authenticator (Android of iOS )
  • Microsoft Authenticator (Android of iOS)
  • Een andere applicatie die TOTP authenticatie ondersteunt


Deze app koppel je aan je Mijn OOM account bij het instellen van 2FA. Als je inlogt in Mijn OOM vul je eerst je gebruikersnaam en wachtwoord in. Daarna vul je de code in die je in je app ziet.

Als je je app niet kunt gebruiken, kun je ook je code ontvangen in je mailbox.

Is het juiste e-mailadres gebruikt? Zo ja, controleer dan eerst je spambox. Het kan zijn dat de mail daar staat.

Het ontvangen van een verificatiecode kan wat langer duren. Wacht daarom minstens 15 minuten met het aanvragen van een nieuwe code. Vraag je een tweede code aan, dan is de eerste niet meer geldig.

Lukt het aanvragen van een code nog steeds niet? Controleer dan of je app op-to-date is. Of vraag de code op een ander apparaat aan.

Blijft het probleem zich voordoen? Mail dan naar webteam@oomverzekeringen.nl.

Probeer eerst een nieuwe code. Deze vraag je op met de knop “Code nogmaals sturen”.
Lukt het inloggen met een nieuwe code ook niet? Neem dan contact met ons op of probeer 2FA opnieuw in te stellen.

Om 2FA opnieuw in te stellen, verwijder je eerst het account uit je app. Log opnieuw in via je mail en koppel 2FA met je Mijn OOM account.

Wij gebruiken 2FA voor de veiligheid van je persoonsgegevens en zijn verplicht om dit te gebruiken. Het is niet mogelijk om dit uit te zetten.

Stuur een e-mail naar webteam@oomverzekeringen.nl. Vermeld daarin je polisnummer en geef aan dat het e-mailadres niet klopt. Vermeld je oude en nieuwe e-mailadres. Wij passen het e-mailadres dan voor je aan.

Gegevens bekijken

Heeft u al toegang tot Mijn OOM en wilt u uw nieuwe polis toevoegen? Stuur ons dan een e-mail met uw verzoek. Vermeld duidelijk welke polisnummers uw wilt toevoegen, dan maken wij dit voor u in orde.

U kunt u een overzicht bekijken van alle declaraties die u via Mijn OOM heeft ingediend. Ga hiervoor naar ‘Mijn declaraties/declaratie overzicht’. Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

In uw postvak staan alle berichten over de afhandeling van uw schade(s). Deze service breiden we geleidelijk uit.

Via Mijn OOM kunt u zien hoeveel eigen risico u nog heeft. U vindt uw eigen risico onderaan de homepage en op uw declaratieoverzicht.

Via Mijn OOM kunt u zien of u nog eigen risico aan ons moet terugbetalen. Ga hiervoor naar ‘Mijn financiën/eigen risico’.

Via Mijn OOM kunt u zien of er nog bedragen openstaan die u aan ons moet betalen. Ga hiervoor naar ‘Mijn financiën’ en kijk vervolgens bij ‘Mijn facturen’ en/of ‘eigen risico.

Wijzigingen doorgeven

U kunt uw declaraties indienen via Mijn OOM. Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Via Mijn OOM kunt u uw e-mailadres wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn profiel/Gegevens wijzigen’. Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Via Mijn OOM kunt u uw postadres wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn profiel/Gegevens wijzigen’. Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier  een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Met de OOM Wonen in het Buitenland-verzekering, de OOM Tijdelijk in het Buitenland verzekering en de OOM Studeren in het Buitenland-verzekering bent u standaard wereldwijd gedekt voor ziektekosten, maar niet in de VS. Via Mijn OOM kunt u tegen betaling van een extra premie de dekking (tijdelijk) uitbreiden naar de VS. Ga hiervoor naar ‘Mijn verzekeringen’. Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Via Mijn OOM kunt u uw inboedeladres wijzigen. Ga hiervoor naar ‘Mijn verzekeringen’. Heeft u nog geen toegang tot Mijn OOM? Dan kunt u hier een gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.

Het is helaas niet mogelijk uw gebruikersnaam te veranderen.

  • Via Mijn OOM; ga hiervoor naar ‘Mijn profiel’
  • Door een nieuw wachtwoord aan te vragen.

Via Mijn OOM kunt u uw account opzeggen. Ga hiervoor naar ‘Mijn profiel’.