OOM International premie- en voorwaardenwijzigingen
Per 1 januari 2026 wijzigen de premies en voorwaarden van de OOM International verzekering.
Wat verandert er per 1 januari 2026?
In het verleden pasten we soms gedurende het jaar onze voorwaarden of premies aan. Dat doen we vanaf nu anders. Alle wijzigingen gaan voortaan in op 1 januari — de vervaldatum die op je polisblad staat. Voor jou betekent dit dat de eerstvolgende wijzigingsdatum 1 januari 2026 is.
Waar vind je dit terug in de voorwaarden?
Dit nieuwe beleid hebben we duidelijk opgenomen in de algemene voorwaarden van je OOM International-verzekering. Hieronder lees je precies waar je dit kunt terugvinden.
- In artikel 3 staat dat de verzekering automatisch wordt verlengd met 1 jaar, tenzij jij of wij de verzekering opzeggen.
- In artikel 8 staat dat wijzigingen plaatsvinden op 1 januari. Dat heet de vervaldatum. De vervaldatum is de datum waarop de verzekering eindigt. Dit staat op je polisblad.
- In artikel 8 staat dat wij alleen tussentijds een wijziging mogen doorvoeren (dus op een andere datum dan de vervaldatum) wanneer dat noodzakelijk is. Bijvoorbeeld wanneer dit nodig is om als bedrijf te blijven voortbestaan. Dat is in ieders belang.
De nieuwe premie en voorwaarden
Log in op je persoonlijke Mijn OOM account.
Daar vind je een bericht met jouw nieuwe premie en voorwaarden.
Wijziging in pre-autorisatie
Je kunt wereldwijd naar veel zorgverleners. Soms moet je ons vooraf om toestemming vragen (pre-autorisatie).
Vanaf 1 januari verandert er iets voor de volgende landen: Singapore, Maleisië, Indonesië, China, Hongkong, Thailand, Mexico en de Verenigde Arabische Emiraten. Er is vanaf die datum alleen nog pre-autorisatie nodig bij:
- opnames incl. één of meerdere nachten in een ziekenhuis (in-patient)
- dagopnames (day-care)
Op deze pagina vind je per land een duidelijk overzicht van wanneer pre-autorisatie nodig is per 1 januari 2026.