Klachten

Zo gaan wij aan de slag met jouw klacht

Wij willen graag dat je tevreden bent. Het kan gebeuren dat je toch ontevreden bent over onze dienstverlening of over onze producten. Laat het ons dan weten. Jouw klacht kan ons helpen om onze dienstverlening te verbeteren.

Registreren van klachten

Ben je ergens niet tevreden over, dan kun je ons altijd bellen. Is een oplossing aan de telefoon niet meteen mogelijk? Dan kun je schriftelijk (per post, per e-mail of via mijn OOM) je klacht bij ons melden en neemt de afdeling die jouw verzekering behandelt, je klacht in behandeling. Wij registreren alle klachten.

Hoe meld je je klacht?

Welke gegevens hebben wij van je nodig?

Om je klacht te behandelen, hebben we de volgende gegevens van je nodig:

  • je contactgegevens (adres, telefoon, e-mailadres);
  • je polisnummer;
  • een omschrijving van je klacht.

 

Heb je aanvullende informatie waarmee wij een beter beeld krijgen van je klacht, stuur dan kopieën van die informatie mee.

Wanneer krijg je antwoord?

Je krijgt altijd binnen 10 werkdagen bericht. Meestal weet je dan waar je aan toe bent. Soms hebben we meer tijd nodig om je klacht te behandelen. Je hoort altijd binnen 10 dagen hoeveel tijd wij nodig hebben om je een antwoord te geven.

Komen we er samen niet uit?

Het kan zijn dat de uitkomst van jouw klacht niet is wat je had verwacht. Dan kun je je klacht voorleggen aan een onafhankelijke partij zoals een klachtenorganisatie of de rechter in Den Haag.

Voor klachten over formulieren van onze ziektekosten- of SOS-verzekeringen.

Voor alle andere klachten over onze ziektekosten- of SOS-verzekeringen.

Voor klachten over onze particuliere schadeverzekeringen.

Als je niet naar een klachtenorganisatie wil of kunt.