Ziektekosten melden

Ziekenhuisopname of andere medische behandeling

Bij een ziekenhuisopname of andere medische behandeling geldt het volgende:

  • Moet u in Nederland of in het dekkingsgebied worden opgenomen in het ziekenhuis? Bel dan vóór opname in het ziekenhuis met de alarmcentrale (+31 (0)70 353 21 35).
  • U hoeft geen contact op te nemen met de alarmcentrale als u na behandeling in het ziekenhuis nog dezelfde dag naar huis gaat. 
  • In alle andere situaties kunt u zelf een arts of ziekenhuis kiezen.
  • U betaalt de kosten van de behandeling eerst zelf. U kunt de kosten daarna bij ons declareren via of met het Declaratieformulier Ziektekosten (pdf).

Waar u verder op moet letten

  • Zorg dat u uw polisnummer bij de hand heeft als u de alarmcentrale belt.
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek van uw eigen risico.
  • Zijn de kosten het gevolg van een ongeval waarbij een andere partij is betrokken? Vul dan ook het Meldingsformulier Ongeval (pdf).

Is er iets niet goed gegaan? En heeft u een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.