Ziektekosten melden

Ziekenhuisopname of medische behandeling

  • Moet je in het ziekenhuis worden opgenomen? Neem dan direct contact op met;
    • OOM Assistance USA (telefoon: +1 855 701 2029) bij verblijf in de VS
    • de alarmcentrale (telefoon +31 (0)70 353 21 35) bij verblijf in Nederland of de rest van de wereld.
  • Voor overige medische behandelingen kun je zelf een arts of ziekenhuis kiezen.
  • Toon je verzekeringspas als je wordt opgenomen in het ziekenhuis of naar een medisch specialist gaat. In de meeste gevallen kunnen wij de kosten dan direct afrekenen met je zorgverlener.
  • Heb je toch zelf betaald? Dan kun je de kosten bij ons declareren via Mijn OOM of met het Declaratieformulier Ziektekosten (pdf).
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek je eigen risico.
  • Heb je borg betaald aan je zorgverlener of sta je borg met je creditcard? Geef dit dan direct door aan de alarmcentrale/OOM Assistance USA.
  • Wij reageren altijd zo snel mogelijk. Je krijgt in ieder geval binnen tien werkdagen een eerste reactie van ons, maar meestal sneller.
  • Is er iets niet goed gegaan? En heb je een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.

 

Medische kosten in de VS worden vergoed tot maximaal 50%. Via Mijn OOM kun je de dekking (tijdelijk) uitbreiden naar 100% in de VS.

Complicaties tijdens de zwangerschap of bevalling

Als je complicaties hebt tijdens je zwangerschap of moet bevallen dan geldt het volgende:

  • Bel direct met de alarmcentrale (telefoon: +31 (0)70 353 21 35). Verblijf je in de VS? Bel dan met OOM Assistance USA (telefoon: +1 855 701 2029).    
  • De alarmcentrale/OOM Assistance USA begeleidt het medisch traject. Als de kosten zijn gedekt, dan zorgen zij ook voor betaling.
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek van je eigen risico. De hoogte van de vergoeding hangt af van je dekking (Standaard of Uitgebreid). Was je al zwanger toen je de verzekering afsloot? Dan zijn de kosten voor zwangerschap niet gedekt.
  • Heb je kraamzorg nodig? Dan betaal je de kosten eerst zelf. Je kunt de kosten daarna bij ons declareren via Mijn OOM of met het Declaratieformulier Ziektekosten (pdf) .
  • Wij reageren altijd zo snel mogelijk. Je krijgt in ieder geval binnen tien werkdagen een eerste reactie van ons, maar meestal sneller.
  • Is er iets niet goed gegaan? En heb je een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.

 

Maak je kosten in de VS dan krijg je standaard maximaal 50% vergoed, tenzij je de dekking hebt uitgebreid naar 100% in de VS. Was je al zwanger toen je de verzekering afsloot? Dan zijn de kosten voor zwangerschap niet gedekt.