Schade melden reisverzekering

Verlies, diefstal of beschadiging van bagage

Bij verlies, diefstal of beschadiging van je bagage geldt het volgende:

  • Doe zo snel mogelijk aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dat niet? Meld de schade dan bij andere bevoegde personen, zoals de reisbegeleiding of hoteldirectie. Raakt je bagage kwijt of beschadigd tijdens vervoer? Doe dan aangifte bij de vervoerder. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs van je aangifte of melding.
  • Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte. Dat kan telefonisch (+31 (0)70 353 21 25) of per e-mail. Wij kunnen je sneller helpen als je je polisnummer vermeldt.
  • Vul het Declaratieformulier Reisverzekering (pdf) in en stuur ons dit samen met het proces verbaal, bewijs van aangifte, nota’s en andere bewijsstukken. Wij kunnen je schade dan sneller behandelen.
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek van je eigen risico.
  • Wij reageren altijd zo snel mogelijk. U krijgt in ieder geval binnen tien werkdagen een eerste reactie van ons, maar meestal sneller.
  • Is er iets niet goed gegaan? En heeft u een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.

Terugkeer vanwege ziekte, overlijden of schade thuis

Als je terug naar huis moet vanwege ziekte of overlijden van een naast familielid of huisgenoot; of als je schade hebt aan je woning, inboedel of bedrijf, dan geldt het volgende:

  • Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte. Bel daarvoor met de OOM Alarmcentrale op +31 (0)70 353 21 35. Wij kunnen je sneller helpen als je je polisnummer vermeldt.
  • Als de kosten zijn gedekt, dan regelt de alarmcentrale de terugreis en zorgt voor betaling.
  • Heb je de terugreis al betaald en zijn de kosten gedekt? Dan kun je de kosten bij ons declareren met het Declaratieformulier Reisverzekering (pdf).
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek van je eigen risico.
  • Wij reageren altijd zo snel mogelijk. U krijgt in ieder geval binnen tien werkdagen een eerste reactie van ons, maar meestal sneller.
  • Is er iets niet goed gegaan? En heeft u een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.