Schade melden reisverzekering

Verlies, diefstal of beschadiging van bagage

Bij verlies, diefstal of beschadiging van uw bagage geldt het volgende:

  • Doe zo snel mogelijk aangifte bij de plaatselijke politie. Kan dat niet? Meld de schade dan bij andere bevoegde personen, zoals de reisbegeleiding of hoteldirectie. Raakt uw bagage kwijt of beschadigd tijdens vervoer? Doe dan aangifte bij de vervoerder. Vraag altijd om een schriftelijk bewijs van uw aangifte of melding.
  • Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte. Dat kan telefonisch (+31 (0)70 353 21 25) of per e-mail. Wij kunnen u sneller helpen als u uw polisnummer vermeldt.
  • Vul het Declaratieformulier Reisverzekering (pdf) in en stuur ons dit samen met het proces verbaal, bewijs van aangifte, nota’s en andere bewijsstukken. Wij kunnen uw schade dan sneller behandelen.
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek van uw eigen risico.
  • Wij reageren altijd zo snel mogelijk. U krijgt in ieder geval binnen tien werkdagen een eerste reactie van ons, maar meestal sneller.
  • Is er iets niet goed gegaan? En heeft u een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.

Terugkeer vanwege ziekte, overlijden of schade thuis

Als u terug naar huis moet vanwege ziekte of overlijden van een naast familielid of huisgenoot; of als u schade heeft aan uw woning, inboedel of bedrijf, dan geldt het volgende:

  • Breng ons zo snel mogelijk op de hoogte. Bel daarvoor met de OOM Alarmcentrale op +31 (0)70 353 21 35. Wij kunnen u sneller helpen als u uw polisnummer vermeldt.
  • Als de kosten zijn gedekt, dan regelt de alarmcentrale de terugreis en zorgt voor betaling.
  • Heeft u de terugreis al betaald en zijn de kosten gedekt? Dan kunt u de kosten bij ons declareren met het Declaratieformulier Reisverzekering (pdf).
  • Als de kosten zijn gedekt, dan vergoeden wij het bedrag dat overblijft na aftrek van uw eigen risico.
  • Wij reageren altijd zo snel mogelijk. U krijgt in ieder geval binnen tien werkdagen een eerste reactie van ons, maar meestal sneller.
  • Is er iets niet goed gegaan? En heeft u een klacht? Lees dan onze klachtenregeling.