Vacature: Manager Proposities & Communicatie (minimaal 32 uur per week)

Over OOM

Wij zijn er voor mensen met ongewone verhalen die gewoon goed verzekerd willen zijn. OOM is een kleine en snel groeiende verzekeraar die zich richt voor een groot deel op buitenlandverzekeringen. Dit zijn verzekeringen voor Nederlanders die tijdelijk in het buitenland verblijven of buitenlanders die tijdelijk in Nederland verblijven. De verzekering betreft voornamelijk de dekking bij ziektekosten. Naar keuze is er ook dekking voor onder andere reizen, inboedel en rechtsbijstand. Daarnaast biedt OOM Verzekeringen brandverzekeringen voor moeilijk verzekerbare risico's, zoals strandpaviljoens en foodtrucks.

OOM is in 1940 opgericht en staat voor Onderlinge Oorlogsschadeverzekering Maatschappij en ontwikkelde zich na de oorlog tot specialist in het verzekeren van bijzondere risico's. Wij zijn een kleine en snel groeiende verzekeraar. Vanwege wijzigingen in directie & management en de introductie van een nieuwe organisatiestructuur, bevindt de organisatie zich in een belangrijke organisatieverandering en professionaliseringsslag. De organisatie bestaat uit drie entiteiten die één directie en één Raad van Commissarissen delen.

OOM staat voor het leveren van persoonlijke service: we denken met de klant mee en adviseren altijd de best passende oplossing. Kwaliteit staat bij ons voorop: eerst bestaande klanten helpen, dan eenzelfde service aan nieuwe klanten aanbieden.

Functiebeschrijving

Voor deze nieuwe functie binnen OOM Verzekeringen zijn we op zoek naar een manager die resultaat-, budget- en HR-verantwoordelijk is voor het team Proposities & Communicatie (circa 11 FTE).

Wij zoeken een peoplemanager met een duidelijke visie, die medewerkers meekrijgt in een verandering en die in staat is om de medewerkers van de drie verschillende disciplines binnen dit team om te vormen tot een multidisciplinair team, waarin constructief met elkaar, en met collega’s van andere afdelingen, wordt samengewerkt.

Als manager Proposities & Communicatie ontwikkel, implementeer en realiseer je de afdelingsstrategie in lijn met de missie en visie van de organisatie. Je vertaalt deze naar doelstellingen, standaarden en activiteiten om bij te dragen aan de continuïteit van OOM Verzekeringen.

Tevens coördineer, motiveer en begeleid je het team. Je rapporteert over de voortgang in lijn met het afdelingsplan, zodat individuele en gezamenlijke doelen worden behaald.

Je neemt deel in het MT en er wordt van je verwacht dat je het MT en de directie gevraagd en ongevraagd adviseert. Je vervult een voorbeeldrol binnen de organisatie op het gebied van samenwerken en je fungeert als schakel tussen de verschillende teams/afdelingen. Je onderhoudt contact en zorgt voor afstemming met (interne en externe) stakeholders. Hierbij creëer je optimale omstandigheden om activiteiten efficiënt en effectief uit te (laten) voeren.

Ook neem je het voortouw en creëer je draagvlak voor veranderingen. Je initieert, coördineert en werkt samen met collega’s aan (verbeter)voorstellen. Tevens blijf je op de hoogte van ontwikkelingen binnen jouw vakgebied.

De belangrijkste werkzaamheden en uitdagingen voor de Manager Proposities & Communicatie:

  • Het omvormen van de huidige drie subteams (communicatie, productmanagement en web) tot één team met gezamenlijke doelstellingen, waarbij de business centraal staat;
  • Het integraal aansturen van deze afdeling en het uitdragen van een multidisciplinaire aanpak waarbij nauw wordt samenwerkt met andere afdelingen;
  • Ruimte bieden voor verdere ontwikkeling van medewerkers en het op niveau brengen/houden van de vakkennis binnen het team;
  • Duidelijkheid creëren over de benodigde kwaliteiten en kennis die binnen de afdeling nodig zijn;
  • Zorgdragen voor een goede verdeling van werkzaamheden en voldoende focus voor de twee verschillende productmarktcombinaties binnen OOM (brandverzekeringen grotendeels B2B en buitenlandverzekeringen grotendeels B2C);
  • Het verbeteren van de datakwaliteit door meer en betere data te verzamelen, deze te kunnen gebruiken t.b.v. besluitvorming en continu te blijven verbeteren;
  • Het verder uitwerken van customer journeys en denken in ketens;
  • Een bijdrage leveren aan het verder professionaliseren van onze (online) klantenservice;
  • Waar nodig (aanvullend) inzetten van externe kennis en zorgen voor een goede samenwerking met en aansturing van deze externe partijen.

Jouw profiel

Onze ideale kandidaat herkent zich in onderstaande opsomming:

  • Je beschikt over HBO/WO werk- en denkniveau en hebt bij voorkeur een bedrijfskundige opleiding afgerond;
  • Je hebt de benodigde Wft diploma’s (minimaal Wft basis) of bent bereid deze te behalen;
  • Je hebt minimaal 10 jaar relevante kennis & werkervaring op tactisch en strategisch niveau;
  • Je bent een expert op jouw vakgebied en hebt onder meer kennis van en ervaring met verandermanagement, leidinggeven, (online) marketing, communicatie, productmanagement en agile werkvormen.
  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op jouw vakgebied binnen de verzekeringsmarkt, -producten en -klanten;
  • Je ontwikkelt op basis van jouw kennis en ervaring een toekomstgerichte visie binnen OOM, zorgt voor praktische toepassingen hiervan en zorgt voor het initiëren en implementeren van verbetervoorstellen;
  • Je hebt een professionele werkhouding en je bent je bewust van de invloed van jouw voorbeeldgedrag binnen OOM;
  • Je draagt op positieve wijze bij aan multidisciplinair werken en integrale besluitvorming;
  • Je bent communicatief sterk en bent daadkrachtig;
  • Je krijgt medewerkers mee in veranderingen en bent resultaatgericht.

Wat je van OOM kunt verwachten

  • Salarisindicatie: € 5.000,00 - € 6.800,00 (fulltime / 38 uur per week)
  • Mogelijkheid deels thuis te werken
  • Reiskostenvergoeding
  • Laptop & telefoon van de zaak
  • Flexbudget van 20% van je salaris (incl. vakantiegeld en 13e maand)
  • OOM hanteert als uitgangspunt een 40-urige werkweek (38 uur betaald / 2 uur opbouw compensatieverlof).
  • Per kalenderjaar 160 uur verlof en 104 uur compensatieverlof (bij fulltime)
  • Mogelijkheid om extra verlof te kopen vanuit het flexbudget
  • Deelname aan de pensioenregeling van ASR (premieovereenkomst)
  • Persoonlijke en informele werksfeer
  • Gezellige vrijdagmiddagborrel

Solliciteren

Als jij vindt dat deze functie bij je past, nodigen we je van harte uit om te solliciteren.

Interesse? Neem dan contact op met Edwin Kreikamp (interim algemeen directeur bij OOM Verzekeringen) via 06-83 59 89 78 of stuur je sollicitatie naar HR@OOMVerzekeringen.nl

De deadline voor interne kandidaten om te reageren op deze vacature is 1 oktober.